10. nov. 2005

I Jane Austens verden

Fordelen med å være "midlertidig indisponert" er muligheten til å se romantiske BBC-serier i sammenheng. I 1996 da Pride and Prejudice gikk som serie på NRK, var det litt beneath me å følge med. Hey - jeg var da voksen og ferdig med slikt ungpikesvermeri, og jeg lo litt av mine medstudiner som sukket henført over tanken på Mr. Darcy i storskjorta si. Men akk. Hva gikk man ikke glipp av den gangen...

Dette er noe av det mest søte og klissete jeg har sett på lenge, men jeg har overrasket meg selv stort med å smile og le høyt for episode. For så å rigge meg til med cola light i godstolen for virkelig å nyte siste episode der alt som skal skje, faktisk skjer.

I Jane Austens verden ordner det seg virkelig for snille jenter!

Så kan man jo diskutere hvorvidt serien hadde vært like severdig uten Colin Firth.

Ingen kommentarer: